ALLIED SUBMARINE OPERATIONS IN GREECE DURING WORLD WAR II (1941-1944)

Begonnen von Dimitris Galon, 03 Dezember 2012, 19:42:26

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Dimitris Galon

ALLIED SUBMARINE OPERATIONS IN GREECE DURING WORLD WAR II (1941-1944)

Nachdem ich das neue Buch des Forschers und Freundes Byron Tesapsides, mit dem Titel ,,ALLIED SUBMARINE OPERATIONS IN GREECE DURING WORLD WAR II (1941-1944)" [U-Bootoperationen der Alliierten im Zweiten Weltkrieg in Griechenland (1941-1944)] in der Hand hatte und es durchblätterte, muss ich folgendes berichten. 

Das Buch, welches auf die Kriegstagebücher der U-Boote der Alliierten stutzt, berichtet speziell über die Operationen in den griechischen Gewässern die von den folgenden U-Booten durchgeführt wurden: 

Parthian, Osiris, Perseus, Porpoise, Proteus, Rorqual, Sea Rover, Seraph, Shakespeare, Sibyl, Sickle, Simoom, Sokol, Sportsman, Surf, Tactician, Taku, Talisman, Taurus, Tetrarch, Thorn, Thraser, Thunderbolt, Torbay, Traveller, Trespasser, Trident, Triumph, Trooper, Truant, Turbulent, Ultimatum, Ultor, Unrivalled, Unruly, Unsparing, Unserving, Untiring, Upstart, Vigorous, Virtue, Visigoth, Vivid, Voracious, Vox, Vampire, Dolffjin, Dzik, Curie, Glavkos, Katsonis, Matrozos, Nereus, Pipinos, Papanikolis and Triton.

Die erwähnte britische, griechische, polnische, französische und holländische U-Boote, beobachteten nicht nur die feindliche Bewegungen sondern verlegten auch Minen, landeten Material und Männern für Sabotagezwecke und störten den Verkehr zwischen den großen Häfen des Festlandes und den abgelegenen Garnisonen der besetzten griechischen Inseln. All diese Operationen gegen die Achsenmächte, die nicht nur gegen unbewaffneten Motorsegler gerichtet waren sondern auch gegen schwer bewaffneten Kriegsschiffe, sind in dem Buch ausführlich beschrieben.

Der Leser wird in Byrons Buch detaillierte Kriegstagebuchberichte über allen den Haupt- und Nebenoperationen der alliierten U-Booten finden. Ich persönlich schätze das Buch sehr und bin der Meinung dass es hilfreich sein kann für alle Forscher, Historiker, Geschichteliebhaber und allen die sich für die maritime Kriegsoperationen in Griechenland im zweiten Weltkrieg interessieren.

Das Buch besteht aus 416 Seiten, ist in englische Sprache verfasst und kostet 32,00 € (+12,00 € Porto für Europa oder USA).

Das Buch kann unter der folgende E-Mail bestellt werden: tesapsides@gmail.com

ALLIED SUBMARINE OPERATIONS IN GREECE DURING WORLD WAR II (1941-1944)

The researcher and friend Byron Tesapsides published his last book, titled ,,Allied Submarine Operations in Greece during World War II", which reports, based on the allie
s war diaries, regarding the operations of the following allied submarines in the Greek waters during 1941-1944:

Parthian, Osiris, Perseus, Porpoise, Proteus, Rorqual, Sea Rover, Seraph, Shakespeare, Sibyl, Sickle, Simoom, Sokol, Sportsman, Surf, Tactician, Taku, Talisman, Taurus, Tetrarch, Thorn, Thraser, Thunderbolt, Torbay, Traveller, Trespasser, Trident, Triumph, Trooper, Truant, Turbulent, Ultimatum, Ultor, Unrivalled, Unruly, Unsparing, Unserving, Untiring, Upstart, Vigorous, Virtue, Visigoth, Vivid, Voracious, Vox, Vampire, Dolffjin, Dzik, Curie, Glavkos, Katsonis, Matrozos, Nereus, Pipinos, Papanikolis and Triton.

All those mentioned allied submarines -included British, Greek, Polish, French and Dutch subs- observed enemy movements, laid mines, landed supplies and men for clandestine purposes and harassed and disrupted the traffic between the major ports and the outlying garrisons of the occupied Greek islands and the mainland. All those operations, against the Axis forces, were not only conducted against unarmed caiques but also against heavily armed war ships.

The reader will find in Byron's book detailed reports of all the major and minor operations based on the war diaries of the allied submarines.
It is a great book which is going to help every researcher and history enthusiast who is interested in the marine operations in the Greek waters during WWII.

The book consists of 416 pages, is written in English and costs 32,00 € + shipping 12,00 € for Europe or USA 12,00 €.

You may order it under tesapsides@gmail.com


Darius


t-geronimo

Vielen dank für die Vorstellung!

Ich verschiebe das Thema mal in die Bücher-Ecke.  :ML:
Gruß, Thorsten

"There is every possibility that things are going to change completely."
(Captain Tennant, HMS Repulse, 09.12.1941)

Forum MarineArchiv / Historisches MarineArchiv

Urs Heßling

#3
moin

Zitat von: Darius am 03 Dezember 2012, 20:43:46
und ein Beispiel sieht so aus (HMS TORBAY):
--/>/> http://www.mediafire.com/view/?7981usqjm5uc0ci

Ich weise hin auf Seite 8, Uhrzeit 04.27 dieses Beispiels.  Das Fazit des Flottillenchefs steht unter Punkt 16 auf Seite 9: "a model of efficient destruction" ... so kann man ein Kriegsverbrechen auch bezeichnen.

Cunninghams Urteil als Befehlshaber der Mittelmeerflotte lautet "brilliant". Er war später, von 1943 bis 1946, Erster Seelord. In diese Zeit fallen auch der Prozeß und die Hinrichtung von Heinz Eck.

A.C.C. Miers erhielt im Mai 1942 für einen anderen Angriff das Viktoriakreuz, die höchste britische Tapferkeitsauszeichnung.

... und die Herren der Admiralität fühlten sich "berechtigt, ihren Unterseebootskommandanten zu vertrauen, daß diese nicht gegen die Regeln verstoßen ..."

Alles in allem ein schönes "Modell" britischer "Vergangenheitsbewältigung".

Aber der Kommandant am Sehrohr ist untadelig gekleidet ...  :|

Gruß, Urs
"History will tell lies, Sir, as usual" - General "Gentleman Johnny" Burgoyne zu seiner Niederlage bei Saratoga 1777 im Amerikanischen Unabhängigkeitskrieg - nicht in Wirklichkeit, aber in George Bernard Shaw`s Bühnenstück "The Devil`s Disciple"

Trimmer

Also bei mir steht das Buch von Byron auf alle Fälle auf der Wunschliste. Ich denke es ist bestimmt sehr interessant auch immer mal die "Gegenseite " zu lesen und wie ich Byron kenne hat er da bestimmt wieder tief in die Tasche gegriffen um Material zu bekommen was man sonst kaum findet.
Wer sich schon mal damit beschäftigt hat wie schwer es ist ein gutes Fachbuch auf den Markt zu bringen - ohne zu gutenbergen  :-D - versteht was ich meine.
Also meine Hochachtung jetzt schon für das "jüngste Kind " von Byron

Gruß - Achim - Trimmer

PS: Übrigens - Die Titelgestaltung ist von Byrons Sohn- Kommandant am Sehrohr -  top
Auch Erfahrung erhält man nicht umsonst, gerade diese muß man im Leben vielleicht am teuersten bezahlen
( von Karl Hagenbeck)

SeppU552

Danke für die Benachrichtigung top Werde mir das Buch besorgen, befasst sich mit sehr interessantem Thema.
Es gibt halt nur drei Schiffsarten: U-Boote, Schnellboote und Ziele.

de domenico

Another  excellent job by Byron... his previous work about "Die Kriegsmarine in der Aegaeis im II. WK" became one among a range of standard reference sources for me.
The new book makes widespread use of the boats' KTBs, and in so doing again makes recourse to what we may nowadays call "the German standard research method": not perfect, but none better has been found so far, I'm afraid...
One may now only hope that the Ionian Sea theater will also get its fair share of attention.

Now for the complaints. There are  some little uncertainties about the use of English. For instance, Byron insists in renaming UNSWERVING as UNSERVING (quite a different proposition), and in at least one caption THUNDERBOLT becomes THUNDERBOLD.

But above all, as I wrote him, I think he should have included among the "Allied Submarine Operations" the sorties by Regia Marina boats in 1944 to resupply Greek partisans (and Italian soldiers with them) operating in Crete. They should deserve at least a mention in this context.

Francesco De Domenico
AIDMEN, Ass. Ital. di Documentaz. Marittima e Navale

byron

Dear Francesco,

Thanks for your positive criticism and the orthographic correction of the 2 sub names.

Regarding the sorties by Regia Marina boats in 1944, i must admit that i don`t possess the necessary material.
I hope i can enrich my book with them in an other edition.

kind regards

byron


www.wehrmacht-in-griechenland.de.vu

de domenico


byron

Dear Francesco,

Thanks for my book announcement in the warsailors.com forum.
After your wish regarding the Italian subs, i found some infos about them, so here they are:

Missions of Italian submarines in the Aegean and Ionian Sea after the Armistice of September 1943.

On 13 October 1943 the British requested Italian submarines for transport missions to Leros and on 21 October 1943 the submarines ATROPO (Tenente di vascello A.Galzigna), ZOEA (Tenente di vascello R.Bombig), FILIPPO CORRIDONI (Tenente di vascello G.Asquini), CIRO MENOTTI (Tenente di vascello E.Mariano) arrived to Haifa from Malta. The ZOEA did two transport missions from Haifa to Leros, discharging stores and ammunition at Portolago on 26 October and 6 November 1943, FILIPPO CORRIDONI did one mission from Haifa to Leros, discharging stores and ammunition at Portolago on 29 October,  and CIRO MENOTTI did one mission from Haifa to Leros, discharging stores and ammunition at Portolago on 31 October 1943.  ATROPO left Haifa to Leros on 15 November but was recalled to Haifa on 17 November after the fall of Leros.
Also the submarine BRAGADINO arrived at Haifa from Malta on 26 October for transport missions but was unfit due to engine failure and had to be towed to Italy without accomplishing any mission.
Besides these, there were some missions, which may be of interest, in the lower Adriatic, on the Ionian islands and the Western coast of Greece,  to land or pick-up British and Greek agents.
1.   Submarine AXUM sailed from Brindisi on 30.11.43 and returned 7.12.43 after landing some agents and stores on the western coast of Greece.
2.   The same submarine AXUM left again Taranto on 25.12.43 to pick-up agents in the Gulf of Kyparissia on the Peloponnese, but grounded on the night 27/28 while embarking the agents and had to be scuttled the following night.
3.   Submarine NICHELIO sailed from Brindisi on 21.4.44, landed 3 agents and stores on the western coast of Zakynthos in the night 22/23 and returned to Brindisi on 25.4.44.
4.   Submarine NICHELIO sailed again from Brindisi on 24.5.44, landed  3 t. of  stores on the coast of Kefallonia in the night 26/27 and returned to Brindisi on 29.5.44.
5.   Submarine NICHELIO sailed again from Brindisi on 21.7.44, landed stores on Kefallonia in the night 22/23 and on Zakynthos in the night 23/24 and returned to Brindisi on 27.7.44.
6.   Submarine DIASPRO sailed from Brindisi on 17.8.44, landed stores on Zakynthos in the night 18/19 and  on  Kefallonia in the night 19/20 and returned to Brindisi on 22.8.44. All these missions were, except for the loss of AXUM, uneventful.


These infos are already in a new eddition

Byron


www.wehrmacht-in-griechenland.de.vu

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